سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 خطای نصب آسانسور و پیشگیری از آن

خطاهای نصب آسانسور

 

 

اگر آسانسورتون رو به صورت مناسب ودربازه های زمانی مناسب بازرسی کنید و به صورت پیشگیرانه این کار را انجام بدید از بسیاری از خرابی ها و خطاهای نصب آسانسور جلوگیری میشود.

 

 

یادتون باشه که نگهداری پیشگیرانه و بازرسی منظم نه تنها باعث جلوگیری از خرابی های احتمالی و هزینه های سنگین میشه بلکه مصرف انرژی را 15 درصد کاهش می دهد.

 

 

زمان های طولانی انتظار و خرابی های مکرر ناراحت کننده و نشانه فرسایش است. چیزهایی مثل گرمای بیش از حد ، مصرف زیاد انرژی و ضریب توان پایین ممکن است مشکلات آشکار نباشد اما هزینه های پنهانی را برای شما متحمل می شوند. اجرای شیوه های ساده نگهداری موتور آسانسور می تونه به کاهش هزینه ها و خرابی ها کمک زیادی بکنه.

 

 

در زیر بعضی از رایج ترین مشکلات آسانسور را براتون بررسی کردیم و راه حل هایی را برای جلوگیری از خرابی آسانسور ارائه دادیم.

 

 

  • مشکل : پوسیدگی شیار

 

 

? راه حل: اصلاح آن

 

 

شیارهای پوسیده شده سایش اضافی روی طناب ها قرار می دهند ، که خودش باعث افزایش سطح سایش در خود شیارها هم می شود. این باعث میشه این فرآیند و چرخه هی تکراربشه وهر دو تای اینها دچار مشکل بشوند.

 

 

  • مشکل: قطع برق

 

 

? راه حل: بازرسی مادون قرمز

 

 

آسانسورها جزء وسایل پرمصرف ساختمان اند وبه انرژی زیادی نیاز دارند ، بنابراین تغییر در ولتاژ سیستم می تواند بر عملکرد موتور تأثیر بگذارد یا حتی به سیستم آسانسورآسیب برساند.

آسانسورهایی که سابقه خرابی موتور و یا مشکلات مربوط به عملکرد دارند باید تحت نظرسنجی دقیق قرار گیرند.

 

 

با استفاده از ترموگرافی مادون قرمز میتوانیم تغییرات شدید دما را اندازه گیری کنیم اینکار میتواند نقاط مشکل احتمالی را به ما نشان دهد و از خرابی های گران قیمت برای ما جلوگیری کند.

خطاهای متداول مانند ولتاژ زیاد / کم را می توان به راحتی با بررسی کیفیت انرژی و فیوزهایی که در حال گرم شدن هستند به راحتی مشاهده کرد.

با استفاده از تصویربرداری مادون قرمز تمام این مشکلات را می توان پیدا کرد.


  • مشکل: آلاینده ها در روغن به علت سایش

 

 

 

? راه حل: تجزیه و تحلیل روغن و روغن کاری

 

 

هنگامی که سایش رخ می دهد ، ذرات فلزی کوچک در روغن آزاد می شوند و سیستم آسانسور را دچار ایراد می کنند.

به طور مشابه ، روغن کاری غیرتخصصی یا مهر و موم های فرسوده می تواند باعث آلودگی شود. برای بررسی روغن از خواص مختلفی که ممکن است آلودگی یا ساییدگی در داخل موتور باشد ، آنالیز روغن را انجام دهید.

 

 

  • یاتاقان های پر سر و صدا یا نقص بلبرینگ

 

 

? راه حل: جذب کننده های القایی

 

 

نقص و ایراد در یاتاقان بیش از نیمی از مواقع دلیل خرابی موتور می باشد. یاتاقان های پر سر و صدا اغلب به? ارتعاشات درون موتور نسبت داده می شوند.

در حالی که درایوهای فرکانس متغیر برای کاهش مصرف انرژی موتور شما مفید هستند ، آنها جریان متداول را معرفی می کنند .

از جذب کننده های القایی برای رفع این مشکل استفاده میشود.

 

 

  • مشکل: تنظیم اشتباه درایو موتور

 

 

? راه حل: تراز موتور

 

 

هنگامی که یک موتور الکتریکی به قطعه دیگری از تجهیزات وصل می شود ، ترازکردن محور و میله بسیار مهم است. بدون تراز صحیح ، یاتاقان موتور شروع به پوسیدن می کنه. تراز نبودن را می توان با استفاده از تجهیزات پیشرفته اندازه گیری مثل لیزر بررسی کرد.

 

 

راه حل های بهتر و حرفه ای تر

 

 

از مشکلات دیگر میتوان به نکات زیر اشاره کرد:

نقص عملکرد چرخش قرقره یا خرابی مکانیکی یا نقص باعث می شود آسانسورها به سرعت در شافت فرو روند.

 درهای معیوب ، عدم تعادل یا سایر خرابی ها ممکن است هنگام استفاده از آسانسور، از مسافر محافظت نکند.

نقایص دیگر شامل سیم کشی معیوب ، نقص کنترل آسانسور یا خطر الکتریکی است. پرسنل غیرمجاز با انجام تعمیرات ناقص و غیرحرفه ای ، نگهداری یا بازرسی ضعیف باعث ایجاد این نقص ها می شوند.

به طور میانگین ??سالانه 27 نفر در حوادث آسانسور کشته می شوند و 10 هزار و 200 نفر زخمی می شوند. بنا بر گزارش ها ، بیشتر این تصادفات ناشی از نقص درب آسانسور و آسیب پذیری های ایمنی برای مسافر است.

نیمی از مرگ و میر مسافران در آسانسورهایی اتفاق می افتد که در کار استفاده نمی شوند ، مانند ساختمانهای آپارتمانی ، که علت آن سقوط به پایین می باشد. نیمی دیگر از تصادفات در اثر گرفتار شدن قربانی بین آسانسور و دیوار است. نقص در سیم کشی ، سیستم های قرقره ای ، کار درب یا روش نگهداری نادرست از دلایل اصلی این بیماری است.

قربانیان حوادث آسانسور ممکن است آسیب های جدی و سایر خسارات قابل توجه را متحمل شوند.